Fristen for innsending er utgått.

Slideshow image

Den Stolte Hane - Hjelp hanen!

Mål

Den Stolte Hane er en ny, stor aktør i markedet for hvitt kjøtt og egg. Synnøve Finden går sammen med kyllingprodusentene Jærkylling og Trønderkylling og tar opp kampen med giganten Prior i dette sterkt voksende markedet. Dermed får norske ganer flere og billigere hvite kjøttvarer å velge mellom.

Målet med kampanjen er å bygge bevisthet rundt merkevaren Den Stolte Hane og etablere kjennskap til profilen også på nett. Det er ønskelig å bygge oppunder den lekne og omgjengelige profilen til selskapet og tilby noe morro og annerledes istedenfor å produsere en ren produkt- og infobasert kampanje.

Med lanseringen av Den Stolte Hane blir det endelig ordentlig konkurranse i det norske markedet for hvitt kjøtt, og da var det på sin plass og også lage en konkurranse på nett. Dette resulterte i at spillet Hjelp Hanen! ble en realitet.

Beskrivelse

Spillet Hjelp Hanen! er programmert i flash og både 3D-grafikk og lyd er utarbeidet spesielt for Den Stolte Hane.

Lure-Mikkel har rappet eggene som hanen hadde lovet å passe på... Spillet går ut på å hjelpe hanen med å fange eggene Lure-Mikkel kaster ut med katapulten sin. På den måten kan hanene vende tilbake til hønsegården med æren i behold.

Beveg deg frem og tilbake med piltastene. Du kan maks ha 3 egg i kurven og må jevnlig tømme den for ikke å knuse eggene. Lure-Mikkel kaster fortere og fortere etterhvert som tiden går, så her gjelder det å holde tunga rett i nebbet!

Effekt

Finnes ennå ikke underlag for måling/statistikk ennå.

Andre involverte

Design: Randi Larsen
Flash: André Elvan
Programmering/backend: Anders Stalheim Øfsdahl og Tommy Gildseth
Konsulent/prosjektleder: Joachim Levin

INMA (IAB-Norge) © 2006 - 2012