Fristen for innsending er utgått.

Slideshow image

AYGO lanseringskampanje

Mål

Lansere den nye bybilen AYGO til et ungt kjøpesegment.
Strategien var å fokuse på bilens mulighet for individuell tilpasning av design samt unike finaniseringstilbud.

Beskrivelse

Aygo.no presenterer bilen med bilder og film, har et eget designprogram og viser designgalleri av alle innkomne bidrag i konkurransen.
Parkeringsbannerne viser "live" fra aygo.no alle biler som designes av brukerne fortløpende. Alle som deltar kan se "sin" bil på nettstedene kort tid etter de har besøkt aygo.no.

Filmbannerne The Ritz og The parking viser eksempler på hvordan man kan dekorere bilen sin på en morsom måte.
Kjørebannerne forteller månedspris og annen info på en leken måte.

Effekt

25 000 unike besøkende første uke. 2400 biler ble designet i samme periode.

Andre involverte

Idé og konsept: Per Olav Walmann og Anders Aakre
Design: Anders Aakre
Konsulent: Øivind Lindøe
Flash: Håvard Stranden og Alexander Bech

INMA (IAB-Norge) © 2006 - 2012