Fristen for innsending er utgått.

Slideshow image

Color Fantasy

Mål

Kampanjen skulle skape oppmerksomhet og bidra til økt salg av FantasyCruise for siste halvdel av mars måned. Lede brukeren inn på kampanjesiden www.colorline.no/colorfantasy

Beskrivelse

Dominansløsning på dagbladet.no hvor ett stort bilde av skipet ble lagt i bakgrunnen av selve nettsiden. I tillegg ble det lagt inn scroll på siden slik at bruker kunne se hele skipssiden ved å scrolle seg til høyre på nettsiden. I formatene lengre ned på siden kombinerte vi selgende budskap med en superboard annonse med integrert bookingkalender.

Effekt

Dominansløsningen ga hele 16 232 klikk inn til kampanjesiden (totalt 28.000 besøk på disse to dagene på kampanjesiden), av disse kom 41% av klikkene fra området til høyre som til vanlig ikke er definert som annonse på dagbladet.no.

Antall solgte FantasyCruise med avreise i mars måned økte totalt med 75% og salget via internett økte med hele 266 % sammenlignet med samme periode i 2005. Internetts andel av totalsalget ble
51% mot 24% året før.

Andre involverte

Anders Wik, Robert Larsen og Ole Hustad

INMA (IAB-Norge) © 2006 - 2012