Fristen for innsending er utgått.

Slideshow image

Fun Light Mystery

Mål

Målet med kampanjen er å vekke interesse og skape nysgjerrighet rundt lansering av den nye Fun Light Mystery-smaken, samt oppfordre til prøving av produktet. Hvilke smaker den inneholder er foreløpig hemmelig, og brukerene kan på en morsom og spennende måte forsøke å løse dette mysteriet ved å klikke seg inn på nettstedet. Gjett smaken, foreslå det endelige navnet på varianten og vær med i konkurransen om 5 drømmereiser for 2 personer til Borocay Island på Filippinene.

Beskrivelse

Vi har bygget en liten tropisk øy som all handlig foregår på. Vi har ikke brukt 3D, men laget øya rent fysisk. Alle animasjoner er gjort manuelt og bildene er tatt med digitalt speilreflekskamera.

Her kan brukerene finne kampanjeinformasjon, regler, retningslinjer om konkurransen samt inngang til konkurransen som foregår inne i de dype skoger...

Om man veier sine ord nøye og klarer å hjelpe medisinmannen, kan man få hints om hva Mystery inneholder. Brukerene kan motta nyttige hints på telefon, og disse kan hjelpe deg til lettere å forstå - for deretter å gjette hva saften smaker.

Effekt

Kampanjen ble lansert 15. februar, og uten noe som helst annonsering, og over all forventning, hadde den fra første dag gjennomsnittlig 300 unike brukere. Til og med 27.03.06, og kun med enkel annonsering i form av annonser på bla side2 og nettavisen, har kampanjen hatt over 20.000 unike brukere. Vi har mottatt over 8.000 navneforslag og sendt ut 15.000 hints på telefon.

Andre involverte

Ketil Fagervik, konsept/design/animasjon
André Elvan, Flash
Håkon Gåre, konsept/tekst
Anders Borchgrevink, konsept/tekst
Anders Stalheim Øfsdahl, programmering/database
Joachim Levin, konsept/konsulent

INMA (IAB-Norge) © 2006 - 2012