Fristen for innsending er utgått.

Slideshow image

Cupido Shop - kampanje

Mål

Målet med kampanjen var å redusere folks barrier rundt det å handle erotiske hjelpemidler, øke salget av erotiske artikler via Cupido Shop, samt
posisjonere Cupido Shop som et seriøst og trygt sted å handle.

Beskrivelse

Annonsene for de ulike produktgruppene på CupidoShop.no er laget ved å bruke kjente produktegenskaper fra de ulike produktene.

Annonsene for vibratorer vibrerer. Markedsfører man glidemidler og
massajseoljer er overflaten på annonsene "dekket" av olje som gjør at
markøren sklir av annonsen. Annonsen for erotiske filmer har den velkjente
"sladden" som dekker budskapet. Når man snakker om naturlige potensmidler vokser teksten seg større - og annonsene som snakker om at man kan handle anonymt på CupidoShop.no gjør markøren forkledd.

Effekt

Meget god effekt av kampanjen, godt over gjennomsnittet i klikkprosent (1,87) i følge Dagbladet, og sterk økning i antall besøkende på CupdioShop.no - og økt salg. (tallene er utelatt)

Andre involverte

AD: Kristin Sauge
Tekst: Eva Sannum
Prosjektleder: Kristin Kabbe
Konsulent: Helge Gjertveit
Produksjonsselskap: Akutten Designstudio
MACer: Marianne Arnesen

INMA (IAB-Norge) © 2006 - 2012