Fristen for innsending er utgått.

Slideshow image

Roars Coffee Site

Mål

Fronte svart kaffe mot den yngre garde.

Beskrivelse

Løsningen ble Roar, en sjarmerende, original ung mann som brenner, brenner og brenner for svart kaffe og dens kultur og historie. Nettstedet er ?selvkomponert? av Roar, og han er en ivrig webmaster som oppdaterer innhold og svarer på meldinger. Lagt stor vekt på at dette skal virke autentisk (noe svært mange besøkende også tror).

Kampanjesiden inneholder bl.a. blogg, filmer, underskriftskampanje, webshop og bildegalleri. Alt sentrert rundt svart kaffe. Og her mye interssant lesestoff og tips om svart kaffe. Sensur og oppdateringer foregår daglig, og nettsidene baseres mye på brukergenerert innhold.

Effekt

Kampanjesiden har en involveringsgrad på rundt 6 % innen postede meldinger og kommentarer, responsen er nærmest utelukkende positiv og Roar har mottatt utallige frierier, og han diskuteres også på en rekke forums.

Andre involverte

Team MediaFront: Pål H Dobloug (tekstforfatter), Mathias Friis (AD), Christopher Einarsrud (flash-designer) og Mikael Eriksson (prosjektleder). Team Anorak: Jens Petter Aarhus, Jens Jørgen Krogsveen og Anders Gudmundstuen (Kreatører).
Team Kitchen: Rune Roaldsvig (konsulent) og Malin Oredsson (prosjektleder).

INMA (IAB-Norge) © 2006 - 2012