Fristen for innsending er utgått.

Slideshow image

Bredbånd Underholdning

Mål

Selge filmer til kr 1,- i kampanjeperioden og samtidig vise bredden i tilbudet av innholdstjenester fra Telenor Bredbånd.

Beskrivelse

Telenor satser på bredbåndsinnhold til alle sine ADSL-kunder. Vi har utviklet kampanjesiden samt annonsekampanjen for denne tjenesten.
Dinamo og Hyperlinkto har på oppdrag fra Telenor utarbeidet Telenors nye Underholdningssenter på www.online.no/underholdning.

Tjenesten skal være en spennende inngang til de ulike bredbåndstjenestene til Telenor som film, spill, musikk, sport, tv, sikker lagring mm.

Siten er bygget opp slik at innholdet kan endres dynamisk og tjenesten kan utvikles etterhvert. Det betyr mange linjer kode, XML, struktur og et system for å håndtere feeds og RSS. Menyen er laget i 3D, samt at vi har klippet og redigert filmtrailere til de ulike menyelementene. Siden feeder inn siste filmtrailere og filminfo fra SF Anytime, Filmarkivet, Musicbrigade, SoIP, Boonty m.fl.

Siden har blitt en spennende startside for Telenor sine bredbåndstjenester.

I tilegg til selve siten har vi utviklet en annonsekampanje som informerer om kampanjetilbudet for Telenor ADSL sine bredbåndskunder. Se film i hele mai for 1,- pr film. Det ble utformet fire ulike varianter + webTV annonser.

Effekt

Nettannonsene har hatt den høyeste klikkraten Telenor har hatt de siste 3 årene. Salget av filmer har nådd nye høyder i kampanjeperioden og endelig resultat endte langt over målsetning.

Andre involverte

Landingsside:
AD: Frank Undheim
Tekst: Håkon Gåre
Rådgiver/Prosjektleder: Bente Eikholt
Konsulent: Jon Fredø
Prosjektleder HL2: Rolf Risnes
AD: Bård Hole Standal
Filmredigering: Bård Hole Standal og Derek Bateman
Flash: Ørjan Bruland
3D: 3DinMedia

Nettannonser:
AD: Anett Pretorius
Tekst: Merethe Honne
Rådgiver/Prosjektleder: Bente Eikholt
Prosjektleder HL2: Lars-Petter W. Kjos
Flash: Arik Zurabian og Jon-Terje Sirevåg
3D: Gimpville og 3DinMedia

INMA (IAB-Norge) © 2006 - 2012