Fristen for innsending er utgått.

Slideshow image

Firetretoen

Mål

Å skape en illusjon om en ny norsk storfilm, men samtidig avsløre og bygge en bro til DnB NOR som avsender av reklamefilmer som går på TV. Å skape en sammensmeltning av det man ser på TV og opplever på nett.

Beskrivelse

Firetretoen.no er en fiktiv film-site med inspirasjon fra internasjonale storfilmer. Det er lagt vekt på integrasjon av web fra oppstart av hele filmproduksjonen. Soulpolice har vært til stede på samtlige opptak med fotograf og holdt i produksjon av motion graphics elementer, for å skape en sammensmeltning av selve filmen som går på TV og det brukeren opplever på nettsiden.
Bannerne: http://www.soulpolice.com/kunder/republica/dnbnor/firetretoen/bannere/

Effekt

Det ble lastet ned over 1500 GB (1.5 terrabyte) med informasjon fra siden og den hadde over 40.000 unike brukere de tre første ukene. Over 70% valgte å se filmen i fullscreen og over 50% av brukerne var inne på siden i mer enn 3 minutter.

Andre involverte

Soulpolice: Erlend Tangen Istad (design og Flash), Ronny Boysen (3D og Aftereffects), Andreas Dirdal (programmering), Thale Håmo (prosjektleder), Martin Devold Soknes (Konsulent).

Foto: Sigve Aspelund
Motion Graphics: Ludvig Friberg (Sement og Betong).
Republica: Jarle Hetland Bjørlin, Jostein Borgmo, Jarle Ring, Merethe Brunsell.

INMA (IAB-Norge) © 2006 - 2012