Fristen for innsending er utgått.

Slideshow image

Laban Sure Skrikerunger

Mål

Etter seks års bekjentskap har endelig forelskelsen båret frukter: Labanparet har fått fire velstøpte Sure Skrikerunger.

I tillegg til å være eplekjekk veksler hissigproppen mellom de sure smakene sitron, ananas og jordbær.

I februar i år fikk Apt den morsomme jobben med å leke litt med Laban. Briefen fra Nidar besto i å utvikle en internettløsning som er involverende og gir økt oppmerksomhet rundt lanseringen av Laban Sure Skrikerunger og Laban-merket generelt. Primærmålgruppe er 15 - 25 og konseptet "Laban - godt for den lekne"

Beskrivelse

Vi har laget et spill som tar utgangspunkt i måten man (kanskje enkelte mer enn andre...?) leker med sine Laban. Målet med spillet er å komme gjennom 3 ulike hindre. Klarer man det, kan man hver måned være med i konkurransen om ett års forbruk av Laban. Brukerne har 4 liv, tilsvarende smakene til de sure skrikerungene. Uansett hvor flink man er og kommer helskinnet gjennom spillet, blir man likevel spist til slutt: det er jo vanskelig å unngå når de er så gode...

Effekt

Etter ca 3 uker fullstendig uten annonsering har løsningen hatt over 10.000 besøkende.

Andre involverte

Konsept/idé, design, tekst, flash, programmering/backend: apt

INMA (IAB-Norge) © 2006 - 2012