Fristen for innsending er utgått.

Slideshow image

SAS Braathens sommerkampanje

Mål

Generere mest mulig trafikk til den nye siten sasbraathens.no, og selge flere flybilletter via nett.

Beskrivelse

SAS Braathens ble fra våren 2004 ett selskap. Hensikten med sommerkampanjen var å øke trafikken til sasbraathens.no, samtidig som man skulle skape reiselyst. "Rulletrapp" og "real time webkamra"-bannere utnytter mediets egenart. De tredimensjonale ?kubeannonsene" ble en ny og effektiv vri for taktisk og salgsutløsende nettannonsering. Siden lansering har trafikken til siten økt med over 300%. Flyselskapet klarer gjennom dette å redusere distribusjonskostnadene og tilby betydelig lavere flypriser.

Andre involverte

Sven H. Jensen, Annette Werner, Anett Thulin Pretorius, Anders Wik + Apt

INMA (IAB-Norge) © 2006 - 2012