Fristen for innsending er utgått.

Slideshow image

Band & Kor

Mål

Bakgrunn: Gjensidiges nye fordels program gir medlemmene gode muligheter når de har flere av Gjensidiges produkter. Oppgaven var å formidle dette til en bred målgruppe, samt å få folk til å oppsøke ytterligere informasjon.

Strategi: Lage et bannerkommunikasjon som var sterkt nok dramatisert til at hovedideen ble både formidlet og forstått i banneret.

Beskrivelse

Vi ville la brukeren selv erfare hvordan ting er helt ok hver for seg, men MYE bedre sammen. Vi ønsket også å lage bannere som engasjerte og fikk brukeren til å bruke tid med merkevaren, og få en positiv opplevelse fra Gjensidige.

Brukeren kan selv starte og stoppe de ulike musikerne/koristene (både lyd og video). Man kan eksperimentere med ulike komposisjoner med selvvalgte start- og stopppunkter. Bannerne gir en ekstra dimensjon for de som har god lyd tilkoblet datamaskinen og kan trøkke opp volumet...

Effekt

En høy grad av interaksjon med bannerne viser at kampanjen har fått stor oppmerksomhet. I 13% av alle visningene har folk faktisk gått inn i banneret og startet de forskjellige musikerne for å se samspill i aksjon. Kampanjene oppnådde også kunnskapsmålene da 33.816 brukere gikk inn på kampanjesiden for å få ytterligere informasjon.

Andre involverte

Idé/Strategi/konsept BBDO:
Art Directors: Torkel og Joachim
Tekstforfatters: Espen, Petter og Bjørnar
Prosjektleder: Venke
Konsulent: Yngve
Planner: Kristin

Musik och skådespel:
The Lövlie Ones (Silver Salsa, Joey Hagström och Hasse Babs)

INMA (IAB-Norge) © 2006 - 2012