Fristen for innsending er utgått.

Slideshow image

Ring deg selv i fremtiden

Mål

Ønsket fra kunden sin side var å skape noe på nett som kunne engasjere målgruppen ungdom, gjerne koblet mot mobilen på en eller annen måte.

Beskrivelse

"Ring deg selv i fremtiden", enkelt og greit. Legg igjen en beskjed til deg selv, om det er en hemmelig drøm, et løfte, en bursdagshilsen eller et nyttårsforsett.

Effekt

Siden lansering har kampanjen hatt over 20.000 unike besøkende som i snitt bruker 5 minutter på siden. Hver dag blir ca 1000 tidskapsler lukket og en gang i fremtiden vil disse bli åpnet og nummeret blir oppringt av NetCom. For de som har svart på ulike spørsmål, blir oppringingen etterfulgt av en SMS.

Dette gir NetCom i første omgang lang eksponering, samtidig som de tilbyr en tjeneste som tilsynelatende mange finner aktuell. I ettertid får NetCom god mulighet til å eksponere seg selv gjennom direktemarkedsføring til en målgruppe som ønsker å bli kontaktet.

Andre involverte

Konsept og design: Anders Aakre
Flash: Håvard Stranden
Prosjektleder: Ida Johnsen
Konsulent: Mona Jensen

Team McCann:
AD: Stian Johnsen
Tekst: Janne Brenda Lysø
Prosjektledelse: Tone Bøygard
Konsulent: Marit Høvik Hartmann

3D: Chimney Pot (og Jimmy Royal)
Lyd: Sagveien Resort
Film: Pravda (og Jimmy Royal)
Backend: Wox
Teknisk oppsett av tjeneste: Responsfabrikken
SMS: Eurobate

INMA (IAB-Norge) © 2006 - 2012