Fristen for innsending er utgått.

Slideshow image

Smash-TV

Mål

Målet med kampanjen er å skape oppmerksomhet rundt sjokoladen Smash! og inspirere brukerne til selv å sende inn videoer av sprø ting de kan eller finner på.

Beskrivelse

Vi har utviklet et helt nytt TV-konsept for Nidar, nemlig Smash!TV. Her er selvfølgelig Howie O programleder og påvirker sendeskjemaet på sin helt særegne og spesielle måte.

Kampanjen er utformet som et interaktivt TV-show hvor brukerne tas gjennom et vell av innslag og merkelige filmer, alt for å inspireres til å lage og sende inn egne sprø filmer. Det er brukerne selv som avgjør hvem som går helt til topps i konkurransen.

Det er utviklet en virtuell programingeniør som plukker ut sendeskjemaet som skal vises til brukeren med størst mulig variasjon. Denne blander da sammen sending fra studio, videoer fra brukerne, reklamefilmer og "bumpers", alt for å skape inntrykket av en direktesending.

Løsningen fletter sømløst sammen videoer fra brukerens interaksjon, og programingeniørens sendeskjema. Tar brukeren en pause i å se på egenvalgte filmer, fortsetter Howie O med sin sending.

Effekt

Etter to uker har løsningen hatt ca 20.000 unike besøkende, og gjennomsnittlig besøkstid er nesten 6 minutter.

Andre involverte

Apt har stått for idé/konsept, takst/manus, design, flash og teknisk utvikling av løsningen.

INMA (IAB-Norge) © 2006 - 2012