Fristen for innsending er utgått.

Slideshow image

VIVA FÅRIKÅL!

Mål

Opprettholde fårikålens posisjon som nasjonalrett gjennom en kampanje som appellerer til de yngre fårikålspiserne.

Beskrivelse

Kampanjen er bygget opp rundt karakteren Ulf Bloggulf som første gang ble introdusert i fjor. I årets utgave har han blitt inspirert av årets valgkamp og startet sitt eget parti. Landsfårbundet er en interesseorganisasjon som utelukkende jobber med fårikålrelaterte saker. Som politikere og fåreningsfolk flest skyr han ingen midler så lenge det tjener saken: Velg fårikål på fårikålens festdag den 27 september!!

Kampanjen har bestått av nettannonser, landsfårbundets webside, en konkurranse inklusive sauesankings-spill (med din egen fårikålfest som premie), facebookprofil og en rekke filmsnutter på youtube. På kampanjesiden kan du daglig følge fårbundslederen sin valgkamp i fårikålens tjeneste. Du kan også bestille fårbundseffekter, og t-skjorte-salget har gått strålende!

Effekt

Kampanjen avsluttes i uke 39. Evaluering underveis har vist veldig gode resultater, både trafikk til kampanjesiden, nettannonsene, interesse rundt facebook kontoen, antall bestilte t-skjorter og et rekordoppmøte på arrangementet fårikålens festdag (rådhusplassen 27 september)

Andre involverte

Apt har stått for konsept, idé, design, flash og utvikling.

INMA (IAB-Norge) © 2006 - 2012