Fristen for innsending er utgått.

Slideshow image

Cupidos julestue

Mål

Kampanjesiden er laget for å generere trafikk til, og salg fra, cupido.no i desember. Vi ønsket å ufarliggjøre en side (og en butikk) som i utgangspunktet kan oppleves som litt vågal.

Beskrivelse

Utover vanlige funksjoner (som dere enkelt finner selv), vil vi gjerne trekke frem "bjellklang" (trykk på tavlen over peisen for å se) og "nissestripp" (slipp gjerne inn nissen når han banker på). Dette er funksjoner som er blitt trukket frem i bannere (ved klikk på bannere kommer du rett til dem), og som derifra har fungert meget godt som virale spredningshjelpere. Som i forrige punkt, vil vi gjerne poengtere at det er svært vanskelig å lage noe viralt av erotikk uten at det blir vulgært (noe som ville brutt markant med cupidos profil). Men vi syns vi har klart dette fint.

Effekt

Besøket på siden har vært formidabelt. Over 80.000 personer har vært inne og tittet på siden, og av dem har flere enn 12.000 personer klikket seg videre for å kjøpe et produkt fra cupido.no.

Andre involverte

AD: Kristin Sauge. Tekst: Eva Sannum. Mac-designer: Thomas Bråthen. Prosjektleder: Lise Schelvan. Konsulent: Helge Gjertveit.

INMA (IAB-Norge) © 2006 - 2012