Fristen for innsending er utgått.

Slideshow image

SAS Julekalender

Mål

Fokus: Selge flybilletter.

Samt vekke reiselysten og skape julestemning ved å formidle juletradisjoner og annen kuriosa fra hele verden.

Beskrivelse

Hver jul kommer SAS med en julekalender som mange venter på, fordi den har gode tilbud på flyreiser. Nytt av året er en konkurranse der den bereiste mannen Leif tar oss med ut på tur og gir hint om hvor vi skal reise. Vet man svaret, vet man også til hvilken destinasjon man kan kjøpe billige billetter dagen derpå.

Effekt

Foreløpig ligger billettsalget ca 40% over gjennomsnittlig salg i fjor.

Etter 3 av 4 uker:
Antall registrerte: 68.000
Antall unike brukere: 167.000
Antall sidevisninger: nesten 2 mill

Andre involverte

AD: Torstein Greni
Tekstforfatter: Robin Gjengedal
AD-ass: Trine Kvarud
Interaktiv rådgiver/prosjektleder: Bente Kristin Eikholt
Konsulent: Tom Ovind
Rådgiver: Stein Simonsen

Lyd: Stig & Stein (regi: Odd-Magnus Williamson)

INMA (IAB-Norge) © 2006 - 2012