Fristen for innsending er utgått.

Slideshow image

Ståles Jultube

Mål

Skaffe Gilde eierskap til førjulssesongen på nett. Få flest mulig til å melde seg på gjennom teaserkampanjen (51% av publikum meldte seg på)
Overgå fjorårets statistikk (40.000 unike brukere i fjor)
Få folk til være lenge på siden.

Beskrivelse

Ståles Jultube eller Gildes julekalender som noen velger å kalle det er 24 filmatiske episoder som vi kjenner det fra TV-mediumets julekalendere. Vi syntes det var på høy tid at man benyttet seg av samme grep også på nett og at man samtidig får med seg de fordelene nettet tilbyr ved for eksempel å bake konkurransen inn i episodene der brukeren er en aktiv del. Ved å lage kalenderen på denne måten oppnår vi at folk bruker tid på siden og faktisk får lyst til å se episodene og så svare på spørsmål.

Effekt

Dette er tallene som ble hentet ut 18. desember, altså 18 dager etter kampanjestart:

70.000 unike besøkende (30.000 flere enn i fjor)
123.000 besøk
Gjennomsnittlig 3 min. på nettsted pr dag
58% er direkte trafikk
42% er fra henvisningssteder

Fra teaserkamapanjen meldte 51% seg på julekalenderen.

Sum: Totalt har 70.000 nordmenn foreløpig blitt eksponert for 3 minutter
kommunikasjon for Gilde. I gjennomsnitt vil ca 5.500 personer bli eksponert for 72
minutter med Gildeprofilering i løpet av 24 dager. I tillegg har trafikken til
gilde.no økt betraktelig i perioden.

Andre involverte

Markus Lind (AD/konsept), Yngve Hellman (konsept), Petter Andersen (tekstforfatter), Lars Hold (AD), Paul Rigault (konsulent) og Marte Listhaug (prosjektleder)

Flash, design og backend: Mediafront ved Sverre Stabel (multimedist(erkake)), Mathias Friis (AD) og Michael Eriksson (konsulent)

Regi og manus: Paradox ved Arild Frolich (regi og manus), Gry Sætre (konsulent) og Jannecke Østvold (prosjektleder)

Etterarbeid og redigering: Hokus Fokus

Lydregi og effekter: Steinjo

INMA (IAB-Norge) © 2006 - 2012