Fristen for innsending er utgått.

Slideshow image

Fatso

Mål

Skape oppmerksomhet rundt filmen FATSO, basert på boken med samme navn.

Beskrivelse

Kampanjen lanseres gjennom å ta i bruk persongalleriet i FATSO. Aktivitet og hendelser synes ekte, basert på hhv bok og film.

Ved å legge igjen digitale spor i relevante nettkanaler, som Youtube, Facebook og ulike forum, har besøkende fått ta del i Rino sin merkelige og tidvis pornografiske verden. Selve "landingssiden" består av mailboksen til Rino, som åpner ulike innganger til hans drømmeunivers. Man får ta del i alt fra Rinos innerste tanker til mailkorrenspondanse med jobben, samtidig som vennene hans Malin og Philip blir introdusert.

Effekt

Landingssiden har hatt høy trafikk i kampanjeperioden og de besøkende bruker lang tid i mailboksen til Rino. Malin har fått mange nye venner og over 180 meldinger i innboksen sin. Rino selv, har jo bare 2 venner (Malin og Phillip), så han har dessvere måtte avslå alle venneforespørslene som har kommet. Nettseriene har hatt veldig god effekt, med mye engasjement. Kanskje en ny og litt uoppdaget flate?

Andre involverte

Konsept: Anders Aakre
Team: Victoria Evensen og Hanne Martinsen
Programmering: Alexander Bech
Prosjektleder: Ida Johnsen
Animasjon og illustrasjon: Qvisten

INMA (IAB-Norge) © 2006 - 2012