Fristen for innsending er utgått.

Slideshow image

Flytoget scrollbar

Mål

Oppgaven var å dramatisere at Flytoget er raskeste reisemåte til og fra Gardermoen.

Beskrivelse

Flytoget er kjent som en moderne og innovativ bedrift og vi ønsket derfor å lage en bannerløsning publikum aldri hadde sett før, men som likevel var relevant og rett på produkt. Løsningen ble å gjøre nettleserens scrollbar om til selve Flytoget. Når brukeren tok tak i scrollbaren med musepekeren for å lese lenger ned på portalen, var det flytoget modellen brukeren trakk nedover siden mellom strekningen Asker og Gardermoen. Ved passering på de ulike stasjonene var det en pulserende reaksjon som indikerte at toget passerte, og brukeren var altså selv med på å dramatisere Flytogets budskap.

Effekt

71% av Aftenposten.no sine lesere fikk se løsningen 13. november.

Andre involverte

Kitchen: Ellen Sørnes Hilleren, Bjørn Polmar, Per Erik Jarl, Christian Hygen og Martin Devold Soknes. Hyper Interaktiv: Lars-Petter Windelstad Kjos, Ingeborg Justenes og Olivier Klaver.

INMA (IAB-Norge) © 2006 - 2012