Fristen for innsending er utgått.

Slideshow image

Danske skrøner

Mål

Fortsette å bygge merkevaren Danmark, som Visit Denmark har etablert over flere år. Vi ønsket å forsterke og rendyrke alle de dejlige mytene om Danmark, men med et underfundig skråblikk.

Målgruppe: voksne (gjerne barnefamilier som trenger en liten skrøne eller to å fortelle i baksetet av bilen). Kampanjen retter seg både mot de som allerede har bestemt seg for å dra til Danmark og de som trenger litt mer inspirasjon for å dra.

Beskrivelse

Danske Skrøner gir deg 15 nye historier om Danmark, som handler om alt fra røde pølser til vannsklier. Du velger selv om de er sanne eller usanne. Historiene er ment å skape engasjement og kan lastes ned for å tas med på turen.

Vi har forsøkt å lage enn nettside fri for krav, konkurranser, påmeldinger og registreringer. Du kan selvfølgelig få noen turtips på veien, som å finne en seng å sove i, ting å gjøre, steder å besøke eller måter å reise på. Det primære målet er likevel å etablere en god stemning som flyttes over på Danmark som avsender.

Resultatet er en lun og uhøjtidelig (les:dansk) nettside der informasjon og underholdning går hånd i hånd.

Effekt

Det er noe tidlig å måle effekt, men etter knappe 3 uker hadde kampanjen 50.000 besøk og vi ser helt tydelig at trafikken faktisk kommer fra bannerannonsering denne gangen. Ca. 90% av trafikken kommer fra bannere og kan tyde på at Visit Denmark begynner å få noe igjen for måten de kommuniserer budskapet sitt på. Lek og moro tiltaler tydeligvis mange.

Andre involverte

Idé: Anders Aakre, Design: Sandro Kvernmo, AD: Per Olav Walmann, Flash: Håvard Stranden, Prosjektledelse: Lukas Szachanski og Ida Johnsen, Skrønemaker: Bjarte Arneson, Illustrasjon: Jens Styve i Tank Design, Voice: Verdens sterkeste mann og Jimmy Royal (dansk oversettelse).

INMA (IAB-Norge) © 2006 - 2012