Fristen for innsending er utgått.

Slideshow image

Litago Ku-kunst

Mål

Å la målgruppen få leke med merkevaren på Litagos premisser: et lite friminutt i hverdagen.

Sekundert: videreføre Litago sitt univers på nett (www.litago.no), der Semesterets Smak var forrige aktivitet.

Beskrivelse

Litago Ku-kunst er en nettside som gir brukerne muligheten til å tegne og vinne sin egen Litago-ku. Vi har i den sammenheng utviklet et helt unikt tegneverktøy for å gjøre dette mulig. Ambisjonen var å lage tegneverktøyet så enkelt som mulig, men å legge fokuset på effektene brukeren selv kunne skape. Verktøyet er gitt en analog følelse inspirert av tusj, maling og sprayboks, noe som gir enormt mange variasjonsmuligheter der hver enkelt ku ser unik og håndlaget ut.

Effekt

I kampanjeperioden hadde nettsiden 203 875 besøk hvorav 131 955 unike. Disse tegnet mer enn 31.000 kuer, bladde seg igjennom over 3.3 millioner sider og spanderte i snitt 9 minutter og 14 sekunder inne på nettsiden.

Kampanjens virale spredningen kan vel beskrives som vellykket med nesten 20 000 kuer lagt ut på Facebook (postet til profil), 3936 spredt på Twitter, 3177 spredt via blogger og 2831 og spredt per e-post. I tillegg hadde 5639 personer lastet ned lenken til en ku for spredning.

Andre involverte

Jimmy Royal: Sandro Kvernmo, Håvard Stranden, Alexander Bech, Mona Jensen og Lars Hafstad.

Dist: Morten Isachsen, Eirik Sørensen, Finn Knudsen og Martine Kveim.

INMA (IAB-Norge) © 2006 - 2012