Fristen for innsending er utgått.

Slideshow image

Julegaven som redder liv

Mål

Å få inn mest mulig penger til Leger Uten Grenser sitt arbeid ved bla å skape en viral kampanje på Facebook ved at man innvolverer sitt vennenettverk til å gi en julegave som redder liv.

Beskrivelse

Hvert år før jul lanserer Leger Uten Grenser en kampanje som har til formål å samle inn penger som går til deres humanitære arbeid. I år har man valgt å lage en enklere tradisjonell landingsside og i tillegg teste ut de sosiale mediene. I kampanjen kan man kjøpe postkort eller sende en gave via Facebook. På Leger Uten Grenser sin page på Facebook kan man i år velge å gi en julegave. Via Facebook-applikasjonen kan man velge ønsket beløp man vil gi. Deretter velger man hvilke av sine venner som skal få gaven. Applikasjonen regner ut hvor mye hver gave er verdt omregnet i hva feks en behandling av et barn med malaria koster. Når man sender vil mottaker få gaven på sin vegg. Avsender av gaven får en melding på sin vegg om at han eller hun har gitt en gave. Man kan aksessere kampanjen både via Leger Uten Grenser sine nettsider eller via unik url på Facebook. Applikasjonen er integrert med nettbetaling eller man kan velge å få tilsendt en giro.

Effekt

Kampanjen er akkurat lansert og tall vil først være klare etter 24/12, men etter kun få dager har kampanjen fått inn nærmere 70 000,- kroner av over 100 givere.

Andre involverte

Prosjektleder og rådgiver: Lars-Petter Windelstad Kjos
AD: Are Sundnes
Flash: Are Sundnes og Arik Zurabian
Utvikler: Johannes Gorset og Thomas Kjørnes

INMA (IAB-Norge) © 2006 - 2012