Fristen for innsending er utgått.

Slideshow image

Time is running out!

Mål

Øke salg av produktet Individuell Pensjonssparing(IPS) hos Storebrand.

Beskrivelse

Kampanjen ble utviklet i tett samarbeid mellom Spilberg reklamebyrå og Hyper Interaktiv. Ved å inngå en IPS-spareavtale får man et skattefradrag på 4200,- men det forutsetter at man signerer avtalen før utgangen av året. Kampanjen ble derfor kjørt i desember med tett oppfølging i romjulen via nyhetsbrev støttet av radio og printkampanjer. Med utgangspunkt i at man måtte rekke å tegne en avtale før 3112 ble tiden en faktor som lå til grunn for kreativ løsning. IPS retter seg mot en målgruppe som ikke bruker mye tid til å tenke på pensjonstilværelsen og det var viktig å engasjere denne målgruppen samtidig som man skulle få frem budskapet om at det å starte pensjonssparing i tidlig alder vil være en viktig avgjørelse for ens eget fremtidige liv.

På kampanjesiden må man løse et oppdrag som er en interaktiv film. Man har kun 2 minutter på å løse oppgaven og rekker man ikke frem til pc`n i tide så er alt håp ute. Klarer man oppdraget innen tiden vil man kunne være med i trekningen av en IPS-konto verdt 15 000,-. Man kan også utfordre sine venner på Facebook. Starter man løsningen via en utfordring på Facebook så vil man starte oppdraget med samme tid som den som utfordrer deg.

Effekt

28 000 unike besøkende
Over 5 000 som fullførte og registrerte seg
ca 30% rekruttering via viral spredning på Facebook
Gjennomsnittelig besøkstid 2 min 17 sekunder. (Kampanjen tok maks 2 minutter å gjennomføre)

Storebrand økte salget av IPS med 10% sammenlignet med året før.

Andre involverte

Prosjektleder web: Ingeborg Justnes (HI)
Rådgiver: Lars-Petter Windelstad Kjos (HI)
Prosjektleder: Aud Christin Berg (S)

Kreativ team:
AD/regi: Are Sundes (HI)
Tekst: Linn Beck Olsen (S)
AD: Celine Sagenes (S)

Produksjon
Flash: Terje Gran (HI)
Flash: Johannes Gorset (HI)
Back end: Thomas Kjørnes (HI)

Film: NoReel

INMA (IAB-Norge) © 2006 - 2012