Fristen for innsending er utgått.

Slideshow image

Kvikklunsj.no

Mål

Videreutvikle reklamekonseptet ?Takk for turen?, og la forbrukerne inspirere hverandre med flotte turopplevelser igjennom ord, bilder og musikk. Målet er å skape et nettbasert brukergenerert kartotek av norske turopplevelser, og å gi merkevaren og dens posisjon som ?tursjokoladen? en mer tilstedeværende, personlig og engasjerende dimensjon.

Beskrivelse

Kampanjesiden gir brukerne anledning til å søke og se andres turer, skape en egen og å dele turer seg i mellom. Å skape sin egen tur kan gjøres enkelt eller avansert. Brukergrensesnittet gir alle en anledning til å delta og å skape en flott inspirerende presentasjon av sin turopplevelser. Først laster man opp sine turbilder, for så å velge hvilken informasjon som skal tillegges, og tilslutt bestemmer man stemningsmusikk fra et kartotek for å skape den rette inntrykket i sin presentasjonen. Informasjon som kan tillegges er blant annet, sesong, vanskelighetsgrad, område, tegning av tur i kart, beskrivelse av turen eller enkelt bilder, linker til relevante nettsider, personlig brukerprofil med mye mer. Delefunksjonene gir brukerne enkelt mulighet til å distribuere sine egne eller andres turer via mail, Facebook og Twitter. Siden er moderert av brukerne selv igjennom et standard varslingssystem.

Effekt

Nettsiden gir brukeren en mulighet til å presentere og dele sine turopplevelser på en inspirerende og vakker måte, samt ta del i andres turopplevelser. For merkevaren Kvikk Lunsj innebærer dette at nettsiden engasjerer og personifiserer turbegrepet, slik at ?tursjokoladen? i større grad fremstår som relevant og interessant for hver enkelt bruker.

Andre involverte

Stig Bjølbakk, Carl-Erik Conforto, Sophia Lindholm, Christian Steen, Jannecke Østvold, Vibeke Wiedswang

INMA (IAB-Norge) © 2006 - 2012