Fristen for innsending er utgått.

Slideshow image

Djuice prutebanner

Mål

Målsetningen med annonsene var å selge flere telefoner ved å kommunisere at djuice hadde satt ned prisen på flere av sine telefoner med opptil flere hundre kroner.

Beskrivelse

Djuice er kontinuerlig tilstede på en rekke nettsteder med taktiske annonser for sine ?djuice deal? tilbud, som er et antall utvalgte telefoner til en ekstra god pris med djuice abonnement. Fra 1. Juni satte djuice ned prisene på disse telefonene ytterligere, og oppgaven var å kommunisere denne prisreduksjonen og å selge flere telefoner. Dette ble løst ved å legge en dialogboks oppå de vanlige taktiske annonsene med før-pris, og gi brukeren muligheten til prute prisen ned til tilbudsprisen. Det ble kjørt annonser for fem ulike telefoner i flere formater.

Effekt

Annonsene har generert svært gode resultater. Klikkprosent økte med 0,2-0,3 prosent i forhold til de generelle taktiske annonsene. I tillegg satte annonsene ny salgsrekord i antall direkte salg fra bannere første uken de ble kjørt, 100 % over målsetningen.

Andre involverte

Konsept/idè: Anders Holm, Sebastian Prestø, Joachim Levin.
Flash: Thomas Nordahl, Thomas Hegge.
Konsulent: Joachim Levin. Prosjektleder: Linda Tillier.

INMA (IAB-Norge) © 2006 - 2012