Fristen for innsending er utgått.

Slideshow image

Postcardmodels

Mål

Sette den bittelille reiselivsaktøren Nord-Norge på kartet overfor unge, eventyrlystne i London.

Beskrivelse

Kampanjeidéen var å produsere og trykke opp nye postkort for Nord-Norge.

Til dette prosjektet trengte vi modeller som ikke var modeller, men sporty og aktive mennesker som hadde vært ute en uværsdag før, og som kunne tenke seg å bli invitert over på et opplevelsesrikt fotoshoot.

For å søke måtte man laste opp bilde av seg selv på ett av mange alternative motiver fra landsdelen, som viste hele bredden i det aktivitetstilbudet kunden ønsket å gjøre målgruppen kjent med.

Utvelgelsen ble gjort ut fra en samlet vurdering av egnet for oppdraget, men også antall samlede likes på "auditionbildet" man deltok med.

Postkortene er nå i produksjon.

Effekt

Over 3.000 søkte om å bli postkortmodeller.

Over 10.000 likes på bilder i galleriet.

Andre involverte

Dinamo:

Torstein Greni (AD)
Guro Trevland (AD-assistent)
Stein Simonsen (tekstforfatter)
Christin Utigard (konsulent)
Anita Engen Hjelset (prosjektleder)
Fredrik Østbye (webproducer)

Meat Digital (backend):

Jon Babsvik
Bjørn-Erik Efterdal
Mone Brimi

INMA (IAB-Norge) © 2006 - 2012