Fristen for innsending er utgått.

Slideshow image

The Fisherman's Friend Facebook Adventure

Mål

Fisherman's Friend trengte å gjøre noe nytt og annerledes for å imøtekomme voksende konkurranse i markedet. Vi gikk inn for å bygge opp under ideen om at Fisheman's Friend ikke bare skulle være sterk, men også være en velgjørende venn i hverdagen. Ideen lanserte det nye konseptet "True Friendship. Strongest there is"

Beskrivelse

The Fisherman's Friend Facebook Adventure er et spill basert på at ideen om "the six degrees of separation" aldri har vært mer sann enn i sosiale media. Altså at vi alle er koblet sammen der ute. Spillet sender deg "ut i verden" på Facebook, til en tilfeldig profil. Via den profilens venner og venners venner skal du komme deg hjem til en av dine egne venner. Reisen du foretar, som antakeligvis vil sende deg jorda rundt, kan du sammen med en venn vinne på ordentlig. Så, jo flere profiler og land du besøker, jo bedre blir premien.

Effekt

40 000 unike brukere. Gjennomsnittlig tid brukt på siden var 31 minutter, dobbelt så lang tid som Facebook. Den lengste reisen varte i 28 timer. Med andre ord over et døgn brukt på å leke med en merkevare på nettet.

Andre involverte

Kreatør: André Koot
Kreatør: Hans Martin Rønneseth
Web Director: Sophia Lindholm
Web Director: Stefan Thomson
Designer: Marius Hanstad
Konsulent: Lasse Polmar
Prosjektleder: Camilla Kolverud

INMA (IAB-Norge) © 2006 - 2012