Fristen for innsending er utgått.

Slideshow image

COOP: Miks 3 for 69,-

Mål

Hovedutfordringen var å få vist bredden i sortimentet gjennom de tradisjonelle kanalene (TV, boards etc.). De ønsket derfor en nettløsning som kunne få folk til å bli gjort oppmerksomme på hvilke typer produkter det dreide seg om.

En tilleggsutfordring var at COOP også ønsket å samle inn samtykker til elektronisk kommunikasjon med medlemmene (primært via mobil, men også via mail).

Beskrivelse

Inn under hovedkampanjen som var ?Miks 3 for 69,-?, laget vi en kampanjeaktivitet som oppfordret folk til å lage sine egne mikser. Ved å gå inn på kampanjesiden kunne de bla seg gjennom hele sortimentet, velge sine tre produkter og gi miksen et eget og morsomt navn. Den miksen kunne de sende inn for å delta i konkurransen om å vinne gavekort, samt at de kunne dele den med venner på facebook.

Alle miksene som ble laget, ble vist i et galleri, og man kunne søke på deltakere eller varer i miksen. Folk kunne stemme på sin favorittmiks, og hver uke ble det plukket 10 vinnere som fikk hvert sitt gavekort på 500 kroner.

Effekt

Det ble laget til sammen 12.000 mikser, og avgitt til sammen 300.000 stemmer. COOP fikk i tillegg 2.300 nye samtykker til elektronisk kommunikasjon med kunder.

Andre involverte

Art Director Mattis Bentzen - Dinamo Reklame
Tekstforfatter Morten Andresen - Dinamo Reklame
Konseptutvikler Tom Arne Bakkemoen - Dinamo Soulpolilce
Designer Andreas Dirdal - Dinamo Soulpolice
Utvikler Ronny Boysen - Dinamo Soulpolice

INMA (IAB-Norge) © 2006 - 2012