Fristen for innsending er utgått.

Slideshow image

Have it your way: Betal med Likes!

Mål

Aktiviteten er et ledd i den langsiktige strategien om å bygge opp tilhengersiden til Burger King Norge, "Have It Your Way", til et engasjerende og nyttig sted, som bygger opp merkevaren til Burger King ovenfor interessegruppen burgerelskere.

Beskrivelse

For å tilfredstille et sultent ungt publikum har BK alltid en burger på menyen til 18 kroner. Men noen ganger er selv det for dyrt for en fattig student.

Vi har tatt den velkjente avleveringen "Have it your way" et skritt lenger, og underbygger denne påstanden ved å innføre en alternativ betalingsmåte for burgere, nemlig Facebook likes. Har du ikke 18 kroner? Vel da har du kanskje 10 likes?

Vi har laget et trackingsystem som muliggjør at ved å nevne "Have it your way" i din statusoppdatering, og skaffe til veie 10 likes på denne, får du en melding fra The King, som forteller deg hvordan du skal gå frem for å skaffe deg en gratis burger. Den heldige får en kupong på mobilen som gjelder ut dagen, og som kan løses ut i den Burgeren som til en hver tid koster 18 kroner på BK.

Effekt

Ingen målt foreløpig, men ut fra forrige aktivitet, og nåværende medlemsmasse på tilhengersiden forventer vi at vi må ha en ny aktivitet på plass fra juni av.

Andre involverte

DIST: +++ Kreatører: Eirik Sørensen, Finn Knudsen, Even Moseng, Andreas Skaranger, Viral konsulent: Martine Kveim, Prosjektleder: Nina Inberg +++ SUDDENLY: +++ Utvikler: Simen Gjermundsen, Designer: Henning Gjerde, Produsent: Dita Berisha +++ HEYDAYS: Profilelementer til "Likes"-valutaen

INMA (IAB-Norge) © 2006 - 2012