Fristen for innsending er utgått.

Slideshow image

Ring Julen Inn

Mål

Selge mobiltelefoner med to måneders fri surf!
Ikke bare gjennom taktiske budskap, men ved å skape engasjement rundt innholdet i tilbudet og variasjon frem mot jul. Øke trafikk til netcom.no, integrasjon med NetComs sosiale kanaler.

Beskrivelse

NetCom er den innovative utfordreren i markedet.
Denne julen tilbød NetCom Surfegavepakke ved kjøp av mobil - fri surf i to måneder.

Vi laget en ny vri på julekalender med mobiltelefoner i fokus:
Ring Julen Inn med NetCom.

NetComs juletre ble pyntet med 24 mobiltelefoner.
Hver dag ble det lagt ut nye gåter der svarene tilsammen ga deg telefonnummeret til dagens mobil.
Alle som ringte inn så nummeret sitt på siten, og fikk bekreftet at de nå var med i trekningen av dagens mobil. Mobiltelefonene på juletreet ble tent en etter en, ettersom dagene i desember skred frem.

Gåtene/spørsmålene bestod av hint som ledet inn i NetComs kanaler (netcom.no, Facebook, Twitter og Blogg) eller ut på webben.

Eksempler:

8. desember, Twitter
http://twitter.com/#!/netcom_ks/status/12428659734347776

13. desember, Facebook + Blogg
http://www.facebook.com/netcom/posts/130303157030991
http://netcomiphone.no/2010/12/13/ring-julen-inn/

Effekt

83 675 besøkende
38 402 unike besøkende
25 504 totalt som løste gåtene, ringte inn og var med i trekningen
1046 i snitt pr dag spm løste gåtene og ringte inn og var med i trekningen

Andre involverte

MEDIAFRONT
AD: Christian Aune
Tekstforfatter: Karina Hillestad
Konsulent: Charlotte D. Brecke
Produsent: Arnt Scheele
Progammerer: Piotr Wojciechowski
Prosjektleder: Kjersti Brinch Lund

MCCANN
AD: Erlend Kloumann Høiner
Tekstforfatter: Tore Woll
Kommunikasjonsrådgiver: Janne Espevalen
Prosjektleder: Line Friberg

INMA (IAB-Norge) © 2006 - 2012