Fristen for innsending er utgått.

Slideshow image

Verdens lengste til/fra-lapp

Mål

Det er ikke definert noen kvantitative målsetninger for denne kampanjen - DnB NOR ønsket å engasjere og aktivisere målgruppen - og gjøre noe annet enn en produktfokusert julekalender.

Beskrivelse

Vi bygget en julegave med en printer inni og inviterte hele Norge til å bli med på til/fra-lappen.

For hvert navn på lappen ga DnB NOR en krone til Redd Barna. En printer skrev ut bidragene på det som mest sannsynlig ble verdens lengste til/fra-lapp. To webkamera lot brukeren se at lappen ble lenger og sitt eget navn bli skrevet ut.

Se mer i presentasjonsfilmen.

Effekt

På 24 dager skrev 160 000 mennesker, fra 138 forskjellige land sin signaturer på gavelappen som til slutt ble 415 meter lang. Det gav 148 000 kroner til Redd Barna. Kampanjen som ligger på dnbnor.no/julegaven har ikke vært annonsert i betalte medier. Facebook var den klart største trafikkdriveren. Til tross for at kampanjen hverken belønner eller krever deling kommer 85% av trafikken derfra.

Andre involverte

Kreativt team: Anders Hom & Sebastian Prestø
Flash: Knut Skåla
Design: Marita Viken & Marius Troy
Konsulent: Joachim Skageng
Prosjektleder: Lisa Canneaux
Motion/3D: Magne Hage & Ole Bolsønes

INMA (IAB-Norge) © 2006 - 2012