Fristen for innsending er utgått.

Slideshow image

Er du Norges nye Bjørgen eller Northug?

Mål

Bankene som eier Terra støtter grasrota av norsk idrett - og har støttet mange av landslagsløperne når de var unge og ukjente, blant annet Petter Northug og Marit Bjørgen. I dag sponser Terra NSF Langrenn. Med utgangspunkt i dette ønsket Terra å bruke kampanjens budskap i en digital talentjakt; en jakt på unge og håpefulle skitalenter som har behov for noen som har tro på dem. Terra ønsket rett og slett å involvere unge skiløpere på en personlig og sosial måte.

Beskrivelse

To vinnere får en personlig treningsdag sammen med skivennene sine, med enten Marit Bjørgen eller Petter Northug. I tillegg får hver av vinnerne kr 15.000 i stipend, samt at idrettslagene deres også får 10.000,- i lagkassen sin!

Kandidatene oppretter sin egen profilside hvor de skriver søknaden sin. På siden kan deltakeren laste opp bilder og video, legge inn resultater fra renn, få anbefalinger fra trenere, familie og venner, samt skaffe stemmer for å styrke sitt kandidatur.

For å øke trafikken og få størst mulig kvalitet på søknadene, er det laget en løsning hvor Terra sender ut tilbakemeldinger og tips til deltakerne som ikke har benyttet alle mulighetene løsningen gir til å fremheve seg selv.

Effekt

Etter endt kampanjeperiode har Terra fått inn nærmere 300 seriøse søknader og utøverne har fått til sammen over 65.000 stemmer. I følge tall fra Google analytics har terratalenter.no hatt nesten 130.000 besøkende og 62.000 av disse er unike.

Andre involverte

Screenplay

INMA (IAB-Norge) © 2006 - 2012