Fristen for innsending er utgått.

Slideshow image

KiMs Challenge

Mål

Skape økt engasjement rundt KiMs.

Beskrivelse

Ved å ta i bruk kjente teknikker som benyttes i spill og konkurranser, har KiMs Challenge gitt en ny dimensjon til den tradisjonelle "la målgruppen bestemme smaken". Kampanjens fokus ligger i å battle ulike chipsposer opp mot hverandre, for å få ned favoritter og selv komme på palleplass. Hver uke kåres det ukesvinnere og et dommerpanel velger ut 3 favoritter som kommer ut i butikk i mai.

Gjennom logg inn basert registrering sikres løsningen mot hackere og konkurransen blir selvfølgelig hard når pengepremien er på kr 100.000,-

Vinneren blir en av de 3 favorittposene som lanseres i mai. Avstemming skjer på kims.no og legges sammen med antall solgte poser. Vinnerposen blir en fast del av KiMs sitt chipssortiment fra september 2011.

Effekt

Målgruppen har laget over 51.000 unike smaker og kampanjen har gjort det morro å sitte lenge i Google Analytics hver eneste uke!

Med daglig besøk på ca. 5000 og over 245000 i totalbesøk per 23.02. (153000 unike), har KiMs engasjert mange i målgruppen.

I snitt har besøkende benyttet over 8 minutter på siden, der de har utført mye mer enn å lage sin egen chipspose med et snitt på 27 sidevisninger! De fleste bruker mye tid på å stemme taktisk, for å fremme sin egen poses plassering på topplisten, noe den høye andelen gjenbesøk bekrefter.

Andre involverte

Anders Aakre, Ida Johnsen, Alexander Bech, Daniel Tveiten, Tommy Stomlien og the Royal team.
TRY har bidratt med logo og massekom.

INMA (IAB-Norge) © 2006 - 2012