Fristen for innsending er utgått.

Slideshow image

Moods of Norway

Mål

Siten er en del av et større arbeid som er gjort for å optimalisere og tilpasse Moods Of Norway-universet på nett, til å ta imot, kanalisere og profittere på det forventet økte trykket under og etter ski-VM (Det vil si, det trengtes en oppdatering, og en av anbefalingene var å samkjøre nylansering med ski-VM fo å få mest mulig moment.).

-Bedre synlighet i søkemotorer
-Økt antall besøk
-Økt time on site
-Økt konvertering til nettshop
-Konsolidere brand values og statement.

Beskrivelse

De nye nettsidene til Moods of Norway viser reisen Simen, Peder og Stefan har vært i gjennom; fra den lille butikken i Stryn til å ha en brandstore i Los Angeles.


Vi var interessert i å skape en nettside for Moods of Norway som inneholdt lekenheten til en typisk Flash-side, med oppdateringsmuligheter like gode som en vanlig blogg, høy nettleserkompatibilitet uten bruk av eksterne plugins, og med god støtte på den nye generasjonen internettmaskiner - nettbrettene.

Resultatet er en leken og detaljrik nettside laget i det mange delvis misforstått omtaler som HTML5. Ren HTML5-spesifikk funksjonalitet er imidlertid begrenset til å kun påvirke visuelle krydderelementer slik at også eldre nettlesere kan vise nettsiden på en tilfredsstillende måte. Spesielle tilpasninger er også gjort for å gi en god opplevelse på iPad og smartphone.

Nettsiden kan imidlertid gi uttrykk for å inneholde mye statisk innhold som etter bare noen måneder vil være vanskelig å oppdatere. Dette har vi unngått ved å bygge hele nettsiden på WordPress. Alt innhold styres i et oversiktlig CMS som gjør innholdoppdateringen til en lek. Elementer i landskapet kobles opp mot innhold, sider flyttes i x- og y-koordinater, og konkurranser og linker styres direkte fra adminpanelet.

Effekt

På lanseringsdagen var nærmere 6000 unike brukere innom nettsiden og gjennomsnittlig tid brukt på siden har gått fra 45 sekunder til fire og et halvt minutt. I tillegg har trafikken stabilt doblet seg siden lanseringen.

vi har ikke tall på konvertering ennå

Andre involverte

Marius Erik Nohr, Simen Øian Gjermundsen, Vidar Hveem-Seland, Henning Gjerde , Christina Agnæss, Thomas Krampl.

INMA (IAB-Norge) © 2006 - 2012