Fristen for innsending er utgått.

Slideshow image

Ditt DrømmeCruise

Mål

Hele konkurransen foregikk på Stena Line sin Facebookside. Det ble utviklet en egen applikasjon der deltagerne enkelt kunne «designe» sitt eget drømmecruise ved å gi det navn og profilbilde, samt bestemme hva som skulle skje om bord. Deltagerne valgte sin favorittmeny, sin drømmedrink og satt sammen spillelister på Spotify.

Deltagerne kunne også invitere et mannskap på 9 personer blant sine Facebookvenner, og gi dem egne «maritime» titler. Dette mannskapet kunne hjelpe kapteinen med rekruttering av stemmer, og ble belønnet med «VIP-opphold» på cruiset dersom de vant. Hvert opprettet cruise hadde også en egen kommentarvegg der kaptein, mannskap og andre kunne kommentere det aktuelle cruiset. (Mannskap som ikke gjorde jobben sin kunne bli satt i land av Kapteinen.)

Ettter den første forslagsrunden valgte en jury ut 6 finalister basert på originalitet, innhold og gjennomførbarhet. Disse finalistene måtte samle inn flest mulig stemmer til sitt eget cruise i løpet av finaleperioden. Man kunne følge finalen på en egen kampanjeside der finalistene hadde fått i oppgave å lage sin egen videoapell. Det ble også laget individuelle nettannoser som promoterte de seks finalecruisene

Beskrivelse

Løsningen ble konkurransen «Ditt DrømmeCruise» hvor gjestene selv kunne lage et cruise og bestemme alt som skulle skje om bord. For å vise at vi mente alvor, lovte vi å gjennomføre det mest populære forslaget som kom inn. Vinneren med det beste forslaget ble Kaptein på sitt eget drømmecruise, og kunne invitere 1000 av sine nærmeste Facebook-venner på gratis cruise.

Hele konkurransen foregikk på Stena Line sin Facebookside. Det ble utviklet en egen applikasjon der deltagerne enkelt kunne «designe» sitt eget drømmecruise ved å gi det navn og profilbilde, samt bestemme hva som skulle skje om bord. Deltagerne valgte sin favorittmeny, sin drømmedrink og satt sammen spillelister på Spotify.

Deltagerne kunne også invitere et mannskap på 9 personer blant sine Facebookvenner, og gi dem egne «maritime» titler. Dette mannskapet kunne hjelpe kapteinen med rekruttering av stemmer, og ble belønnet med «VIP-opphold» på cruiset dersom de vant. Hvert opprettet cruise hadde også en egen kommentarvegg der kaptein, mannskap og andre kunne kommentere det aktuelle cruiset. (Mannskap som ikke gjorde jobben sin kunne bli satt i land av Kapteinen.)

Ettter den første forslagsrunden valgte en jury ut 6 finalister basert på originalitet, innhold og gjennomførbarhet. Disse finalistene måtte samle inn flest mulig stemmer til sitt eget cruise i løpet av finaleperioden. Man kunne følge finalen på en egen kampanjeside der finalistene hadde fått i oppgave å lage sin egen videoapell. Det ble også laget individuelle nettannoser som promoterte de seks finalecruisene

Effekt

Antall tilhengere på Stena Line Norge sin Facebook-side økte med ca 158% i kampanjeperioden, fra ca 5.000 til ca 15.000 tilhengere.

Andre involverte

Roald Ankerstad, Rådgiver, DDB Oslo
Jorunn Wold, Prosjektleder, DDB Oslo
Fred Hauge, Tekstforfatter, DDB Oslo
Jørgen van Santen, AD, DDB Oslo
Gorm Andresen, AD-assistent, DDB Oslo
Torgrim Nærland, AD-assistent, DDB Oslo
Lars-Petter Windelstad Kjos, Rådgiver, Hyper Interaktiv
Hedda Skårbekk, Prosjektleder, Hyper Interaktiv
Bård Hole Standal, AD, Hyper Interaktiv
Johannes Gorset, Programmerer, Hyper Interaktiv
Carl-Magnus Fossum, regissør, No Reel Films
Elsa Grimsmo, Kunde, Stena Line Norge
Håkan Wennerblom, Kunde, Stena Line Norge
Birgitte Horn, Kunde, Stena Line Norge
Vibeke Aubert, Kunde, Stena Line Norge

INMA (IAB-Norge) © 2006 - 2012