Fristen for innsending er utgått.

Slideshow image

Hyper Alerts

Mål

Desember 2010:
Helt siden lanseringen av Facebook Pages, har administratorer som ønsker å holde seg oppdatert på nye innlegg og kommentarer fra sine fans, måttet logge seg inn på siden hver gang de skulle sjekke ny aktivitet. Dette førte til at svært mange mennesker kastet bort svært mye tid.

Vi så en mulighet til å markedsføre vårt selskap gjennom å gjøre livene til page administratorene mye enklere, og slik ble Hyper Alerts til- ?The feature Facebook forgot?. Tjenesten ble først lansert som en julegave til våre venner, kunder og samarbeidspartnere i desember 2010.

Beskrivelse

Tjenesten er veldig enkel: Når det postes noe på en av Facebook-sidene du vil overvåke sender Hyper Alerts deg automatisk en e-post, og du kan selv velge om du vil bli varslet umiddelbart hver gang, eller om du bare vil ha en oppsummering hver time, dag, uke eller måned. Du kan også velge når på døgnet du vil bli varslet. Hyper Alerts kan aktiviseres på så mange Facebook-sider du vil, men ikke på brukerprofiler.

Ønsker du å overvåke aktiviteten på en konkurrents side? Værsågod!
Ønsker du å overvåke to dusin sider? Kjør på !

I januar i år, fikk Facebook-evangelist og blogger (og foredragsholder på årets Gulltaggenkonferanse), Mari Smith, et tips om Hyper Alerts fra en av våre kunder. Hun skrev en strålende anmeldelse ? og buzz?en var i gang.

http://www.marismith.com/facebook-fan-page-notifications-hyper-alerts-free-app/
http://blog.hubspot.com/blog/tabid/6307/bid/8912/How-to-Get-Facebook-Fan-Page-Activity-Alerts-via-Email.aspx

Hyper Alerts ble plukket opp av bloggere over hele verden og de første demonstrasjonsvideoene av tjenesten begynte å dukke opp på YouTube. (http://www.youtube.com/results?search_query=hyper+alerts&aq=f)

Den 10. februar, fikk Facebook Pages en større ansiktsløftning, og en av de nye funksjonene var muligheten til å få epostvarslinger av aktiviteter på veggen. Ryktene svirret ? var dette slutten på Hyper Alerts?

Påfølgende dag sendte vi ut en epost til alle våre brukere (Har vi urlen til dette brevet her) der vi forklarte fordelene ved Hyper Alerts fremfor Facebooks fortsatt svært begrensede muligheter. Responsen var overveldende, støtteerklæringene strømmet på og et uttall brukere over hele verden erklærte at Hyper Alerts var et uunnværlig verktøy for enhver Page administratorer.

Og antall abonnenter av tjenesten fortsatte å vokse.

Effekt

Hyper Alerts har gitt oss internasjonal oppmerksomhet med hundrevis av blogginnlegg og tusenvis av kommentarer (mentions) på Facebook og Twitter. Uten noen form for markedsføring fra vår side, sender nå Hyper Alerts hver dag ut rundt 20 000 varslinger til brukere over hele verden.

Vi viser for øyeblikket en banner i hver mail ? der vi forteller verden at Hyper Interaktiv søker talenter.
Hvor går veien videre? Vil Hyper Alerts fortsette som en fin gratistjeneste? Har tjenesten et forretningspotensial?

Det vi vet med sikkerhet, er at med et økende antall Facebook pages, og et økende antall brukere som abonnerer på tjenesten, vokser potensialet for tjenesten for hver eneste dag som går.

Andre involverte

Idé og konsept: Are Sundnes
AD: Atle Mo
Utvikler: Are Sundnes
Utvikler serveroppsett: Tor-Einar Skog

INMA (IAB-Norge) © 2006 - 2012