Fristen for innsending er utgått.

Slideshow image

1, 2, 3, vinn!

Mål

Kraftfoods ønsket å øke Oreo?s penetrasjon i Norge, Sverige og Danmark med flere markedsaktiviteter samtidig. Vår oppgave var å lage en kampanjeside og bannere, med en løsning for hvert av de tre landene. Det var viktig at kampanjesiden skulle vise Oreo?s ritual ?Vri, Slikk og Dypp?, og det skulle være enkelt å delta. Det var også ett ønske å få til en spredningsmekanisme i sosiale medier.

Beskrivelse

Vi laget en løsning som skulle være enkel å delta i, og samtidig oppleves som personlig. Vi valgte å bruke Facebook Connect som inngang for deltakelse i konkurransen. Face¬book Connect henter ut deltakerens profilbilde og kobler det sammen med en kjeks. Deretter oppfordres deltakeren til å legge inn litt info om seg selv. Deretter plasseres kjeksen og profilbildet i en sirkel sammen med alle de andre deltakerne i konkurransen. Informasjonen som folk har lagt inn, kommer opp hvis man klikker på en kjeks i sirkelen.

Sirkelen tikker rundt for å visualisere at alle har mulighet til å vinne. Hver dag trekkes en tilfeldig person blant alle kjeksene som vinner av dagens premie. De som ønsker det, kan abonnere på en melding om at dagens trekning nærmer seg.

Trekningen gjøres ved at kjeksen som er lengst fremme i sirkelen akkurat kl. 12.00 vinner. Kjeksen til denne personen spretter opp og en animert versjon av Vri ? Slikk ?Dypp ritualet spilles av.
Dagens vinner plasseres deretter i en finalesirkel. Denne sirkelen består kun av dagsvinnerkjeks. Den store hovedpremien, en familietur til syden, trekkes siste dag i kampanjeperioden fra finalesirkelen.

Effekt

Kampanjen er enda ikke avsluttet i Sverige og Danmark, men i Norge var det etter endt kampanjeperiode 62 252 unike besøkende og 3440 registrerte bidrag.

Andre involverte

Idé og design: Screenplay
Frontend: Thomas Hegge
Backend: Christopher Einarsrud

INMA (IAB-Norge) © 2006 - 2012