Fristen for innsending er utgått.

Slideshow image

Vinn ditt bilnummer i cash

Mål

NAF har over 500.000 medlemmer men ikke gode nok data til å kunne kontakte dem via digitale flater. Målet med kampanjen var å få flest mulig til å skrive seg opp på NAFs varslingstjeneste samtidig som de sier seg villig til å motta andre nyheter fra NAF.

Beskrivelse

Det finnes mange ulike varslingstjenester for EU-kontroll på nett i dag. Problemet er bare at du må ha bilnummeret ditt tilgjengelig for å bli varslet i tide. De færreste av oss har det, og sjansen for at man skal hoppe ut av sofaen og inn i garasjen er ikke verdens største når man først har krøpet godt ned i godstolen.

For å gi norske bilister et insentiv til likevel å finne frem bilnummeret sitt ble det utviklet en konkurranse som skulle motivere mottaker til en tur ut i garasjen: Finner du ut hvilket tall som står på bilnummeret ditt og ber om varsling på EU-kontroll fra NAF, ja da kan du også vinne dette bilnummeret i cash. På denne måten kan NAF samle viktig informasjon for å yte medlemmene sine service også på dette området. Var du riktig heldig kunne du vinne 99.999 kroner!

Konkurransen avsluttes hver gang 50.000 mennesker har registrert seg, det er mao smart å tipse vennene sine om dette.

Effekt

Under et døgn etter lansering og uten betalt annonsering hadde over 50.000 mennesker deltatt i konkurransen og dermed utløst første hovedpremie, et bilnummer i Cash. Med rundt 100.000 besøkende på nett og 10.000 på mobil har kampanjen vært en formidabel suksess. Pr. 14. April 2011 hadde over 70.000 deltatt i konkurransen og dermed sagt ja til varslingstjeneste fra NAF. Over 56.000 har sagt ja til å motta nyhetsbrev.

Andre involverte

Ida Johnsen, Daniel Tveiten, Tommy Stomlien, Alexander Bech, Anders Aakre, Kristina Schaathun

INMA (IAB-Norge) © 2006 - 2012