Fristen for innsending er utgått.

Slideshow image

GORE-TEX® Active Challenge

Mål

Lansere det nye membranet GORE-TEX Active Shell i Norge og Sverige. Et membran spesialutviklet for høypuls-aktiviteter som puster og er vanntett og vindtett.

Skape oppmerksomhet og kjennskap til produktet blant hovedmålgruppen (Elitemosjonisten), handelen samt de forskjellige produkt-eierne (Haglöfs, Norrøna, Berghaus, Arcteryx).

Video

Beskrivelse

Innsikt:
Norge og Sverige har en lang historie sammen. Det eksisterer en underliggende spenning mellom landene. En vennlig, men særdeles voldsam lyst til å være best.

Idé:
En utfordring mellom Norge og Sverige.
Basert på fysisk aktivitet, der det virkelige liv kombineres med digital interaktivitet og der alle kan hjelpe til å støtte sitt land.

Løsning:
GORE-TEX® Active Challenge.
En direktesendt landskamp på webben mellom Norge og Sverige der 10 deltagere fra hvert land gjennomførte 10 etapper på stasjonære sykler og tredemøller. Det norske laget skulle virtuelt ta seg fra Oslo til Stockholm. Det svenske laget skulle fra Stockholm til Oslo. Første lag til naboens hovedstad vant.

Deltagerne konkurrerte på plass i Oslo og Stockholm. Alt vistes i sin helhet i en 8 timer lang direktesending slik at publikum kunde følge hver eneste meter av konkurransen.

Publikum hade også mulighet å direkte påvirke utfallet gjennom å stemme frem klimatiske utfordringer for deltagerne. To ganger per etappe fikk de muligheten å stemme på motvind, bølgende hete eller piskende regn som deltagerne fikk mot seg.

Resultat i konkurransen:
Norge vant med totaltiden 5tim 47min 52sek.

Effekt

Et dypt engasjement i samtlige målgrupper.

67.006 unike besøk.

Nesten 100.000 interaksjoner (påmeldinger, stemmer, delinger, quiz svar) i løpet av 6 uker.

Andre involverte

Naked:
Nicklas Bohman
Daniel Engebretsen
Torgeir Vierdal
Helge Wiig

Good Morning:
Eirik Fjellaksel
Jørgen Winnsnes
Alexander Svaetichin
Johan Lindqvist

Smartcom:TV (Web TV-produksjon):
Camilla Sande
Bjørn Leander

EventCompagniet (Event i Oslo og Stockholm):
Martin Lauten

LTS Kommunikation (PR):
Karin Andréen
Kerstin Magnusson

INMA (IAB-Norge) © 2006 - 2012