Fristen for innsending er utgått.

Slideshow image

Konsernsjefen 2012

Mål

Tiltrekke seg flere studenter med høyere utdannelse til Adecco. Primærmålgruppe: Siste års høyskolestudenter.

Video

Beskrivelse

Dette er andre året på rad Adecco tilbyr sommerjobben som Konsernsjef i firmaet. Bakgrunnen for dette er å få studentene til å anse Adecco som en attraktiv arbeidsgiver og som et spennende og effektiv startsted for å bygge arbeidserfaring/CV.

I år som i fjor startet søknadsprosessen på nettet via et spill, for å skille ut de mest engasjerte søkerne med et ledertalent i magen.
I nettspillet får man "prøvekjøre" jobben som konsernsjef via sjefsstolen i Adeccos testlaboratorium. Gjør du det det godt nok i denne testen får du tilbud om å søke på konsernsjef-jobben.

I årets utgave ble konsernsjef- stolen brukt som et gjennomgående element i kampanjen fra start til slutt.
Vinneren fikk til slutt både stolen og jobben som konsernsjef.

Trailer for spillet:
http://www.youtube.com/watch?v=Wcdg55pzAA8

Walkthrough:
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=lm6F_Bcfnj8

Prøv selv:
http://konsernsjefen.no/2012

Effekt

Fase 1 - rekruttering via konsernsjefen.no/2012

Over 60.000 gjennomførte tester
Over 1500 leverte søknader

Fase 2 - semifinale
Etter et omfattende testprogram internt i Adecco ble 10 finalister valgt ut. Disse 10 var så gjennom en meget spennende og jevn avstemning som foregikk på Adecco Student sine FB sider samt en egen mobil løsning. Etter en omfattende valgkamp fra de enkelte kandidatene i sosiale medier ble det totalt avgitt ca 22.000 stemmer fra over 20.000 unike FB IDer.

Fase 3 - finale
De 5 kandidatene med flest stemmer gikk videre til en ”live” finale avholdt på Litteraturhuset i Oslo der publikum fikk se kandidatene gjennomføre flere utfordringer og tester foran en kompetent jury.

Til slutt var det Børge Røsnes Nyborg som fikk tittelen Konsernsjefen 2012 . Jobben får han beholde en måned, men den rød stolen er hans til odel og eie.


Fase 4 – erfaringsspredning
I august vil vinneren i tillegg til konsernsjefsjobben få ansvaret for Adecco Student sine FB sider, der hovedfokus i denne perioden blir å formidle og dele sine løpende erfaringer og tanker som konsernsjef i Adecco.

Juryens begrunnelse

Med mål om å tiltrekke seg flere studenter med høyere utdannelse til Adecco videreutviklet TRY/APT fjorårets konsept Konsernsjefen. En site hvor man gjennom en rekke oppgaver finner ut om man er en kandidat til å søke på konsernsjef-jobben i Adecco for sommermåneden.

Juryen synes dette er et fint konsept som TRY/APT bevisst har brakt videre i 2012. Selv om det kanskje ikke er den mest nyskapende kampanjen mener juryen at den fungerer godt for målgruppen, noe som også vises i de vedlagte tallene. Med mye effekter og en massiv produksjon anerkjenner juryen at dette er en omfattende jobb som TRY/APT har investert mye tid og energi på.

«En kampanje som har vist seg å fungere godt» avslutter Finnesand.

Andre involverte

Fra Try/Apt:
Odd- Onge Torrissen
Markus Lind
Silje Helene Fjeld
Knut Skåla
Martin Klausen
Espen Düring
Mona Larsen
Christopher Aalholm
Magne Hage
Roy Kristoffersen
Christian Pettersen
Ole Bolsønes
Eirik Huse

Hos kunde:
Silje H. Valseth/Leder digitale medier

Anja Snedsbøl/Prosjektleder

INMA (IAB-Norge) © 2006 - 2012