Fristen for innsending er utgått.

Slideshow image

Lokkemat

Mål

Stadig flere nordmenn tar bacheloren sin i utlandet. BI ønsket å få flere av dem til å vurdere å ta en master hjemme i Norge.

Video

Beskrivelse

For å få dem til å vurdere dette må man snakke til hjertet. Og veien til hjertet går som kjent gjennom magen.

Resultatet ble Lokkemat. I samarbeid med Toro, Solo og Finstad ga vi tradisjonsrike norske produkter en akademisk overhaling. Med emballasje full av nyttig informasjon om masterprogrammet på BI sendte vi Lokkemat til norske studenter over hele verden, gratis selvfølgelig. Lokkematen kunne bestilles gratis på nettet, så lenge man hadde en utenlandsk adresse.

Effekt

Kampanjen fikk fin mottagelse. I løpet av et par uker hadde BI kvittet seg med 2500 pakker med lokkemat fordelt på 56 forskjellige land, fått buzz i SoMe gjennom #lokkemat og blitt omtalt i flere medier. Ved kampanjeslutt kunne de til og med smykke seg med en pen ROI: søknadstallene til masterstudiene økte med 22%.

Andre involverte

Kreativt team: Bård Rostrup Gabrielsen & Sindre Rosness
Konsulent: Linda Kling
Prosjektleder: Monica Rosengren
Design: Rickard Roslund
Utviklere: Marius Nettum, Kaja Helene Kristiansen, Thomas Sømoen, Simen Lysebo
Ansvarlig hos kunde: Arne Welberg og Annicken Hejna
Rådgiver & skeptiker: Majsen Folgerø

INMA (IAB-Norge) © 2006 - 2012