Fristen for innsending er utgått.

Slideshow image

Mr. Melk Six Pack

Mål

Involvere yngre målgrupper mer aktivt i Mr. Melks univers, og øke kunnskapen om at melk styrker kroppen.

Video

Beskrivelse

Caset omfatter alle aktiviteter knyttet til gratisspillet ?Mr. Melk Six Pack? som ble lansert i juli for iPhone, iPad, iPod Touch, Android, Android tablets, og Facebook.

Navet i aktivitetene er Mr. Melk's Facebook-side. Her ble spillet lansert, og her svarer Mr. Melk på nær sagt alle henvendelser fra sine tilhengere. Denne daglige og aktive tilstedeværelsen på Facebook er sentral for Mr. Melk, og vi henviser til https://www.facebook.com/mrmelk for å se hvordan dette løses.

Første trinn i lanseringen av spillet ?Mr. Melk Six Pack? var et treningssett som besto av seks ping pong-baller og detaljerte treningsinstruksjoner, pakket i en spesialdesignet eske og signert av Mr. Melk personlig. Treningssettet ble tilbudt tilhengere via Facebook og distribuert i 250 eksklusive eksemplarer.

Neste trinn var lansering av selve spillet, som ble introdusert fortløpende for de ulike plattformene. Mr. Melk har hatt jevnlig dialog med spillere og svart på spørsmål om spillet i hele kampanjeperioden.

Aktiviteten ble foreløpig avrundet med at premier ble sendt i posten til de beste spillerne. Hver spiller som ble kåret til ?Mr. Melk Six Pack Champ? fikk et spesialdesignet trofé (en forgylt ping pong-ball med ?Mr. Melk Six Pack Champ?-plakett), pakket i en helhvit melkekartong og signert av Mr. Melk personlig.

Effekt

?Mr. Melk Six Pack? gikk til topps på Free Apps-listen for iPhone, og nådde 2. plass for iPad. Topp 10 på Free Sports Games på Android Market.

Totalt antall nedlastinger for alle plattformer fra juli til november er mer enn 75.000. Antall nedlastinger øker fremdeles med 1500 pr uke (i november 2011).

Spillerne har i snitt 5 minutter aktiv spilletid og til sammen er det spilt i mer enn 260 dager (noe som tilsvarer mer enn 750.000 visninger av en 30-sekunders reklamefilm).

I november passerte Mr. Melk 100.000 tilhengere på Facebook, 85% er i aldersgruppen 13 til 24 år.

Det er vanskelig å isolere effekten av tiltak i sosiale kanaler, men i en undersøkelse gjennomført av TNS Gallup for Tine høsten 2011 slås det fast at: Mr. Melk har en god innvirkning på styrker kroppen som er en viktig driver for den yngste kommunikasjonsmålgruppen.

Andre involverte

Hyper står bak alle aktivitetene på Facebook og konseptet til spillet ?Mr. Melk Six Pack?. Team: Lars Petter Windelstad Kjos, Jørgen van Santen, Gro Larsson, Fred Hauge, Ingeborg Justnes, Ragnhild Giskeødegaard, Alex Krill og Jørgen Djuve.

NB! Spillet ?Mr. Melk Six Pack? er basert på reklamefilmene om Mr. Melk som er laget av Try ved Ester Hjellum, Jørgen Bøhle Bakke, Eivind Moe og Cecilie Thue.

Rock Pocket Games har produsert spillet ?Mr. Melk Six Pack? på oppdrag fra Hyper. Produsent: Ivan Moen. Design: Ivan Moen og Trond Abusdal. Programmering: Trond Abusdal. Art: Davide Tosello og Ivan Moen.

Ansvarlig hos Tine: Sture Nicolaysen og Thomas Grotle.

INMA (IAB-Norge) © 2006 - 2012