Fristen for innsending er utgått.

Slideshow image

Tildeg.no

Mål

Målet til AP var å doble antall unike besøkende på deres kampanjeside i forhold til sist valg. Kampanjesiden da hadde 22.500 unike besøkende. Videre var det naturligvis et ledd i å mobilisere velgere slik at AP ville gjøre et godt lokalvalg.

Beskrivelse

Strategien i Tildeg.no var å "bringe" Jens Stoltenberg (og byrådslederkandidater i storbyene) hjem til din private adresse for å fortelle om Arbeiderpartiets politikk. Idégrepet var en snedig løsning med filmer av Jens & Co i en transparant flash film, og bruk av Google Streetview i javascript i bakgrunnen. Effekten for brukeren var da at det faktisk så ut som at Jens stod utenfor ditt eget hjem. En ny kreativ vri som understreket at dette dreide seg om lokalvalg.

Effekt

Forventningene var høye med en dobling fra sist valg. Resultatet var imidlertid over all forventning da de opplevde en tre-dobling ift sist valg med hele 73.607 unike besøkende. Kampanjen hadde en sterk viral effekt via Facebook og sosiale medier da mange syntes det var veldig morsomt å få besøk av Jens hjemme hos seg. Siden ga iflg AP et meget positivt bidrag til en vellykket valgkamp.

Andre involverte

Art Director: Egil Pay,
Tekstforfatter: Lars Joachim Grimstad,
Designer: Marita Viken,
Flashutvikler: Emil Jönsson,
Webutvikler: Erland Wiencke,
Filmredigering: Christian Pettersen,
Prosjektleder: Cecilie Fasbender,
Konsulent: Sven Jensen
Konsulent: Morten Polmar
Prosjektleder: Cathrine Wennersten

INMA (IAB-Norge) © 2006 - 2012