Fristen for innsending er utgått.

Slideshow image

North Face - Freezing friends

Mål

Å lage en enkel Facebook-app som satte produktet i fokus, og som skulle skille seg litt ut fra mengden av andre standardapper med enkle quiz og bildeopplastning.

Video

Beskrivelse

Good Morning ønsket å lage en enkel kampanje på Facebook som satte produktet i fokus.

Hvem trenger varme jakker i desember? Jo, de som fryser selvfølgelig. Og det var det som var grunntanken i dette prosjektet.

Appen fungerte på den måten at alle vennene dine ble sortert etter hvem vi trodde frøs mest. For det søkte man gjennom statuser som indikerte at de frøs, samt hentet ut tempraturen på sitt sted via YR.

Hvis du ble dagens heldige vinner, så vant du to North Face jakker.

En til din kalde venn - fordi han tydeligvis trenger en varm jakke.

Og en til deg selv som tipset North Face om dette.

Effekt

Facebook page økte med 35 000 brukere i desember.

Andre involverte

Design: Jørgen Winsnes
Front-end: Johan Lindqvist
Backend: Simon Pedersen
Producer: Eirik Fjellaksel

INMA (IAB-Norge) © 2006 - 2012