Fristen for innsending er utgått.

Slideshow image

Let Your Body drive

Mål

Let your body drive er en prelanseringskampanje for nye Peugeot 208.
Målet med kampanjen var å skape oppmerksomhet for bilen i forkant av lanseringen.
Kampanjen skulle også bevise at Peugeot 208 er designet for å gi en kjøreopplevelse som er mer intuitiv og komfortabel enn andre biler, ved å gi de med best kroppskontroll mulighet til å vinne en 208.

Video

Beskrivelse

En ny 208 sto klar til å kjøre rundt i Norge, samtidig som kampanjen lot deltakere registrere sin adresse på et Norges-kart. Ved å spille kroppskontrollrelaterte spill fikk deltakerne vite hvor god kroppskontroll de hadde, og bilen kjørte til en hver tid mot adressen til den som lå øverst på listen over høyest kroppskontroll. Spilleren som bodde nærmest der bilen var ved kampanjeslutt vant bilen.
Alle spillene var relatert til en av 208's styrker som bil.
Bilens reise rundt i landet ble dokumentert ved livestreaming.

Effekt

Kampanjen fikk stor oppmerksomhet under kampanjeperioden(se casefilm).
Og salget av 208 overgikk Bertil O. Steen sine salgs-estimater med 10% i månedene etter kampanjen.

Juryens begrunnelse

Kroppskontroll på nett
Peugeot og DDB tar andreplassen for lanseringen av modellen 208. Kampanjen skulle bevise slagordet “Let Your Body Drive” ved å belønne den med best kroppskontroll med en bil.

«En kul idé som skiller seg fra standard bilreklame kombinert med tight håndverk og gode besøkstall. En bøtte med skryt til DDB og Good Morning for en innovativ kampanje!», sier Anders Holm.

Andre involverte

DDB:
Anders Foss - konsulent
Julian Hagemann -txt
Torkild Jarnholt -txt
Joachim Bjørndahl - AD

Good Morning:
Producer: Eirik Fjellaksel
Animation: Fredrik Vallgren
Design: Jørgen Winsnes og Fredrik Vallgren
Front end development: Simon Pedersen og Johan Lindqvist
Back end: Simon Pedersen

INMA (IAB-Norge) © 2006 - 2012