Fristen for innsending er utgått.

Slideshow image

DIESEL - VEKTR LAUNCH

Mål

En global lansering av hodetelefonene VEKTR for Diesel (i samarbeid med Monster), med vekt på promotering/salg over nett.

Beskrivelse

VEKTR er et produkt av at klesmerket Diesel bestemte seg for gå inn i lydbransjen og opprettet underavdelingen Diesel Noise Division. De har inngått et samarbeid med Monster om en rekke produkter, der Monster leverer innholdet og Diesel står for utformingen. Som første produkt ut er VEKTR et lite nybrottsarbeid innen 3D-lydteknologi, med en design som skiller seg ut i kategorien. Begge selskap har sin faste skare av fans, og vi definerte oppgaven slik at vi både måtte ta hensyn til begge leire. Vi visste at mange Monster-fans og andre nerder kom til å være nysgjerrige på lyden, samtidig som mange hadde forventninger til Diesels design. Løsningen ble en digital 'produktpresentasjon' som framhevet både 3D-lyden og det spesielle utseendet.

For å demonstrere lyden, fikk vi laget et sett med ulike musikalske stemninger, som ble mikset i 3D. Vi allierte oss med det franske kunstnerkollektivet Creative Sweatshop til å lage visuelle motstykker til musikken, inspirert av hodetelefonenes design. Deretter fikk vi med Good Morning til å hjelpe oss å presentere dette digitalt. Siden fungerer slik at du ved å plugge hvilke hodetelefoner som helst i datamaskinen får demonstrert den tredimensjonale lydkvaliteten VEKTR tilbyr, da musikken er 3D-mikset, samtidig som du får en litt annerledes visuell presentasjon. En forutsetning var at dette kunne gå inn som en underside både hos Monster og Diesel, med kort vei til å bestille hodetelefonene. Siden ble promotert gjennom PR og i sosiale medier.

Effekt

Vi kan ikke oppgi konkrete tall, da både Monster og Diesel har sine restriksjoner på det området, men det digitale salget via siden har til nå gått over all forventning, samtidig som hodetelefonene er utsolgt i butikk både i Europa og USA.
Siden er blitt tildelt 'Site of the day' av The FWA.

Andre involverte

Kreativt team: André Koot og Hans Martin Rønneseth
Rådgiver: Kristian Kristiansen
Prosjektleder: Silje Hvideberg Tobiassen

INMA (IAB-Norge) © 2006 - 2012