Fristen for innsending er utgått.

Slideshow image

Snap'n Play

Mål

Litagos merkevareløfte er å være ”et lekent friminutt i hverdagen” og med dette spillet ønsker vi å gi folk muligheten til å se alt som omgir dem med nye, og mer lekne øyne. Vi ønsker å engasjere og involvere målgruppen, og da passer det fint å gi fansen muligheten til å skape og dele noe eget. Vi vet at Litago-salget sterkt korrelerer med involvering og at fansen forventer nyskapende og lekne kampanjer.

Video

Beskrivelse

For å gi fansen lekne friminutter i hverdagen ønsket vi å gi dem mulighet til å leke med noe de ser hver eneste dag – sine egne omgivelser.

Ta et bilde, lag et brett, spill det og del det. Snap’n Play er et plattformbasert mobilspill der brukerne selv kan lage brettene og dele dem. Du kan også spille Litagos egne brett og vinne det du ser på bildet.

Når du lager egne brett har du full kontroll over foto, banen og alle elementene i spillet, de eneste kravene som stilles er knyttet til opphavsrett og sømmelighet. Til sist må brettet faktisk kunne spilles – derfor må du klare det selv, før du kan dele det.

Selve gangen i spillet handler om å finne en nøkkel, samle good stuff, komme seg gjennom banen og låse opp utgangsdøren, men det lurer farer underveis. Du samler poeng både ved å spille selv og når andre spiller dine brett. Poengene du får låser opp flere muligheter i banebyggingen.

Litago Snap’n Play er både et mobilspill og en photosharingtjeneste som er tilført noe nytt og lekent.

For en beskrivelse av de mer tekniske nyvinningene gis ordet herved til programmererne:


The far most difficult part was creating the level editor, and especially the image analysis. When you look at a picture yourself you can easily determine what should logically be “ground and platforms”, but creating an algorithm that can do that programmatically, regardless of motif (which we cannot interpret), provided to be a real challenge.

Effekt

Historisk vet at vi at salget av Litago korrelerer sterkt med top of mind. Dess mer fansen leker med brandet, dess mer drikker de. De blir også sterkt påvirket av aktivitet på Facebook og andre sosiale medier og Snap’n Play leverte godt i så måte – en markant økning av innlegg, likes og kommentarer. Etter lanseringen av konkurransen i Snap’n Play har salget også økt med 5% og det i et svært mettet marked for smaksatt melk. I spillperioden Spillet løper fortsatt og gir folk lekne friminutter mens vi skriver dette.

Juryens begrunnelse

En teknisk spennende app signert Los&Co og B-Reel hentet de siste poengene i månedens konkurranse. Snap’N’Play er Litagos siste tilskudd i rekken av “lekne friminutt i hverdagen”. Et artig spill hvor du lager egne brett med bilder du tar selv. Juryen syns teknikken er nyskapende, men gir trekk for lav produktrelevans og i overkant høy terskel for deltakerne.

Andre involverte

Kreativt team: Per Kristian Voss Halvorsen og Kim Gothard Taanevig
Digital produsent: Arnt Christian Scheele
Konsulent: Ellen Fougner
Kundeansvarlig: Jan Christian Fosseidbråten

INMA (IAB-Norge) © 2006 - 2012