Fristen for innsending er utgått.

Slideshow image

Line up online for the Hobitt

Mål

Få flere unge til å like Telenor på Facebook.

Video

Beskrivelse

Colosseum kino er nærmest synonymt med Tolkien-entusiaster etter at tusenvis av fans tok i bruk telt og sovepose for å sikre seg premierebilletter til Ringenes Herre-filmene. Det var rimelig å anta at folk ville stille seg i kø for Hobbiten også.

Men ikke alle har anledning til å ligge dagevis i kø utenfor Colosseum. Derfor ville Telenor gi dem som ikke kunne være der, en sjanse til å skaffe seg billetter på nett, og på den måten gjøre Facebook-siden sin relevant for en målgruppe som vanligvis er svært kostbar for dem å treffe.

Løsningen var en uforutsigbar Facebook-kø som også var tilstede utenfor Colosseum i form av en 5 *5 meter stor skjerminstallasjon. På den måten fikk de som sto i kø på nettet også plass i den virkelige køen.

Effekt

Da konkurransen ble avsluttet lå det nesten 10.000 mennesker i kø på Telenors Facebook-side.Telenor hadde også fått nesten like mange nye likes – i all hovedsak fra ungdom.
Medieinvesteringen begrenset seg til Facebook-annonsering og bannere. i tillegg var den sentralt plasserte skjerminstallasjonen godt synlig i media. Antall deltagere spratt i været hver gang fans utenfor Colosseum ble intervjuet foran real-time resultatlisten undeveis i kampanjen.

Andre involverte

AD: Dennis Tönnkvist
Tekst: Bjørnar Buxrud
Rådgiver: Linda Kling
Designer: Joachim Sjöberg
Prosjektleder: Monica Rosengren

INMA (IAB-Norge) © 2006 - 2012