Fristen for innsending er utgått.

Slideshow image

IKEA - THE PERSISTENT BANNER

Mål

IKEA ville ha et banner for medlemsprogrammet IKEA Family. Banneret skulle ikke selge noe, kun informere om at det finnes ulike fortrinn ved å være Familymedlem.

Video

Beskrivelse

Vi bestemte oss for å holde budskapet i banneret veldig enkelt. Rett og slett at IKEA Family er et fordelsprogram.
Men, vi ga samtidig alle de som var negative til reklamen, anledning til å takke skikkelig nei til å få vite mer. Klikket de på "NEI", satte de imidlertid i gang et banner som er verdensmester i small-talk. For hvert eneste spørsmål man ga et negativt svar til, kom det et oppfølgingsspørsmål. Svarte man ja, ble man derimot ledet til IKEA Family.
Underveis i spørsmålsrekken ble det lurt inn alle mulige gode argumenter for å faktisk sjekke ut IKEA Family.

Effekt

Bannerets hensikt er at det skal trigge de som ikke normalt ville brydd seg, til å aktivt takke nei.
Videre er banneret bygd opp slik at man blir fristet til å holde det gående, selv om man i utgangspunktet kanskje ikke var positivt innstilt.
Slik fikk vi folk til å bruke lengre tid på banneret enn hva som er normalt, og samtidig motta informasjon. Konkrete tall er ikke tilgjengelig før kampanjen er over.

Andre involverte

Kreativt team: Alexander Gjersøe & Hans Magne Ekre
Konsulent: Kristian Kristiansen
Prosjektleder: Hanne Grobstock
Web Director: Christoffer Lorang Dahl
Web designer: Stina Norgren

INMA (IAB-Norge) © 2006 - 2012