Fristen for innsending er utgått.

Slideshow image

Sett prisen

Mål

Lage en rimelig kampanje som effektivt sørget for flere annonser på FINN-torget.

Video

Beskrivelse

Det finnes milliarder av kroner i garasjer, kjellere og loftsboder rundt om i landet. Gjenstander folk ikke trenger. Hvorfor blir de ikke lagt ut på FINN.no?

Vi tror grunnen er at mange er usikre på hvilken pris de skal sette på tingene sine.

Sett Prisen er et nyttverktøy OG et fjåsete spill. Verktøyet er en tjeneste der du kan laste opp bilde av en gjenstand og få 100 mennesker til å mene noe om hva den burde koste.

Spillet går ut på å sette prisen på 5 gjenstander så realistisk at du kommer nærmest mulig gjennomsnittet til de andre som har satt pris på gjenstanden tidligere.

For å lokke folk til spillet utviklet vi trendplagget "OnePus".

Spillet er utviklet spesielt med tanke på mobile enheter.

Effekt

140 000 besøkte kampanjesiden på litt over en måned.
10 000 gjenstander ble lagt ut og 50 000 "takstmenn" registrete seg for å vinne OnePus.

Kampanjesiden lever i dag på egenhånd, uten annonsering og premier. Det vurderes å implementere kampanjen som en permanent del av FINN.no

Juryens begrunnelse

Sett prisen satt til en andreplass for desember måned.

Finn.no hadde gitt TRY/APT en oppgave i å lage en rimelig kampanje som effektivt sørget for flere annonser på FINN-torget. I tråd med Pus konseptet ble løsningen Sett Prisen – et nyttverktøy, OG et fjåsete spill, hvor man kunne laste opp en gjenstand og få 100 mennesker til å mene hva den burde koste.

Sjarmerende, kuul, litt nyttig – selv om mest morro, og veldig på merkevaren finn.no. Juryen synes rett og slett OnePus var en veldig morsom løsning. Samt en fin liten kampanje som de tror kan ha vært med på, i alle fall minnet om, å få ryddet ut gamelt skrot i mange boder rundt om i Norge. Som igjen her resulterer i flere annonser på finn.

“Nok en sjarmerende feel-good kampanje for finn.no” avslutter juryleder Jan Finnesand.

Andre involverte

Ansvarlig hos kunde: Janne Jacobsen

TRY/Apt
Tekstforfattere: Anders Holm & Sebastian Prestø
Design: Jan Kristian Haavi
Konsulent: Ole Hustad
Prosjektleder Mona Larsen

Notch
Christopher Einarsrud og Simen Øian Gjermundsen

INMA (IAB-Norge) © 2006 - 2012